Mijn boosheid is gezakt over de straf en dat van me aftypen heeft geholpen en plaats mijn klacht [verstuurd] ook hier. Je kan meelezen; Al het zoet is tussen mijn tanden weggehaald!
Vanochtend op 6 september om 10.03 uur realiseerde ik me voor het eerst deze dag dat ik om 10.10 uur bij de mondhygiëniste in de stoel zou moeten liggen. “Help.. ” hup schoenen aan, laat sieraden maar liggen en met gierende banden vertrok ik naar de praktijk. Ondertussen belde ik om te zeggen dat ik er aan kwam, sorry er nog bij.. tis niet anders. Zeg je het alvast tegen haar, vroeg ik nog.
De afspraak was in 1e instantie vanmiddag om 14.00 uur, en was op verzoek van de praktijk woensdag jl. vervroegd naar 10.10 uur.
Dan kom ik binnen, niet rennend want ik loop slecht tgv een spierziekte, met een stok en moest ook nog de praktijkdeur openen en de mondhygiëniste bleek bij de balie al op mij te staan wachten ‘Loopt u maar door” zei ze en dat deed ik. Ik zakte in de stoel en hoorde haar zeggen, dat ik te laat was en dat zij de behandeling mogelijk niet gaat redden.
Ik kon haar nog voor het spoelen met het spoeldrankje moedgevend zeggen; dat het de vorige keer ook was gelukt toen ze mij zolang had laten wachten. Sociale talk volgde; Hoe gaat het met u? Ik vertelde in het kort, hoe het met mij gaat: uitval volgt elkaar sneller op. Maar als ik had geweten dat dit ten koste zou gaan van deze behandeling had ik alleen mijn mond open gedaan zonder haar te antwoorden.
Maar oké. Ik wenste haar succes en vertrouwde erop dat haar behandeling gaat lukken, ik betaal er tenslotte voor; Dienst afnemen. Deal.
Na de laatste stofzuiger in mijn mond voelde ik mijn stoel omhoog komen en vroeg verbaasd of mijn tanden niet meer worden gepolijst? Zij zei toen; ‘nee dat kan niet want u bent te laat gekomen’ “en ik kan geen klanten laten wachten omdat u te laat bent’.
“Oh, maar als jij te laat bent, doe je het ook niet”… zonder excuus”, zei ik ineens zwaar geïrriteerd. “Want toen ik in jan. hier was, was jij te laat!” Ze keek nog op haar pc. en zei; “dat kan niet kloppen mevrouw”.
Ik zei tegen haar; Zeg niet dat niet tegen mij, want ik weet wat wachten is in een wachtkamer.. mijn halve, nou ja bijna hele leven speelt zich af in een wachtkamer. Al blijk ik die ‘twintig minuten’ te hebben omgewisseld, dat bleek toen ik boos thuis was gekomen en het had opgezocht.
Ik had toen een afspraak om 12.00 uur. Werd door haar om 12.08 binnen geroepen en zat om 12.30 uur alweer in de auto. Dit vond ik toen zo vreemd en had dit genoteerd, want ik miste toen ik thuis was mijn gladde tanden, misschien een nieuwe methode van werken? Naïef gedacht.
“Nee”, zei ik tegen vriendinnen, natuurlijk ga ik hier niks van zeggen..” Stel je voor zeg, kritiek leveren op je mondhygiëniste” .. In de afhankelijkheidsrol en dan met je mond open en die haken en krabbertjes…” brrr. En natuurlijk waren zij dit met mij eens.
De #WoW = Later: 1) Achteraf 2) Achterna 3) Daadwerkelijk 4) Daarna 5) Dan 6) Erna 7) Hierna 8) Juister 9) Mettertijd 10) Na 11) Nadat 12) Nader 13) Naderhand 14) Nadezen 15) Nadien 16) Namaals 17) Nauwkeuriger 18) Nieuwer 19) Posterieur 20) Strakjes 21) Straks 22) Toekomstig 23) Ulterieur 24) Verder 25) Vervolgens
Maar nu ik als een kleuter terecht werd gewezen, te laat is straf en straf is.. geen lekker glad gebit, niet polijsten, want het past niet meer in het half uur, maakte mij boos, zeg maar razend.
Het polijsten inbegrepen in code TO 40 op de nota, zal gewoon weer worden betaald en niet alleen door mij, maar door de verzekering, dus ook door jou. Dit gegeven maakt me ook boos!
Ik heb zojuist de info op de praktijksite doorgenomen; Nergens staat dat je gestraft wordt als je te laat komt. Dat je per minuut moet bijbetalen of dat als een handeling niet wordt uitgevoerd je geld terug kan vragen.. Wel staat er; dat je 24 uur van te voren telefonisch moet afzeggen bij de assistente, en nu moet dat (sinds wanneer is nu?) 48 uur van te voren. En bij niet opdagen wordt € 90 in rekening wordt gebracht.
(NB; ik maak geen afspraak meer op maandag of dinsdag)
Te laat komen is dus straf!!
Dat ontbreekt nog in de voorwaarden.
En je straf is: geen volledige behandeling, ook al is de medewerker zelf te laat, maar wel betalen.
Het is zoals een operatie uitvoeren en de duur van de operatiekamer huur is voorbij en dan maar snel om de wond te dichten nog 2 hechtingen plaatsen ipv de 10 hechtingen die gepland staan? Of als de tegelboer om 17.00 uur weg gaat omdat zijn tijd erop zit en hij nog maar halverwege de vloer tegelen is en zegt niet meer terug te komen, want dat was niet de afspraak.
Voorbeelden genoeg om uit te leggen waarom ik boos ben.
Maar ik had dit graag geweten, dat jullie met twee maten meten.
De mondhygiëniste was 8 jan. jl. te laat en er bleek dus geen tijd voor polijsten;
12.00 uur afspraak. – 12.08 uur binnen – 12.30 uur in de auto = 22 min. binnen.
Geen excuus en geen uitleg waarom niet polijsten.
En ben ik te laat.. en eigenlijk vroeger dan tot woensdag in mijn agenda stond en wel excuus.
Krijg ik straf!! Idioot gewoon.
10.10 uur afspraak – 10.16 uur binnen – 10.40 in de auto = 24 min. binnen, waarvan nog 2 a 3 minuten boos van mijn kant in beslag genomen en de social talk niet meegerekend.
Ik had zelfs geen ruimte meer om normaal afscheid te nemen en de mondhygiëniste daardoor ook niet en de assistente bij de balie ook niet. Ik heb zelden in mijn leven zo hard een deur dichtgegooid. . . Bah!
Ik las op de site als er een klacht is, dat zij die graag ontvangen en dat we er samen uit zullen komen… Ik ben benieuwd?
Schrijf je mee?
#WoW betekent Write on Wednesday of Word of Week. Iedere woensdag verzint een van de deelnemers, Karin of Irene een woord waar je over kunt schrijven (bloggen, vloggen of ploggen).
Niets moet, alles mag. Je kunt op ieder moment instappen
Dat zou in mijn geval zeker betekenen dat ik nooit meer akkoord ga met het verplaatsen van een afspraak. Waar haalt ze het vandaan om je te behandelen als een snotneus?!
Nou echt hè, maar gewoon niks zelf zeggen. Mijn toon en volume ging omhoog en dat gebeurd niet vaak. Ontvangstbevestiging van m’n klacht heb ik al ontvangen. Wordt vervolgd.
Ja potverdr3. Wat is dit voor behandeling, zeg?? Klacht indienen, dan word je de volgende keer serieus(zer) genomen. Echt, niet te filmen dit.
Ik houd je op de hoogte en zo dacht ik ook, ontvangstbevestiging van de klacht al ontvangen.
En als er geen excuus volgt en ‘t verder ook niets zal uithalen wellicht een andere mondhygiënist zoeken. Want haar ‘wraak’ kan zomaar een ‘uitschietertje’ zijn. 😱 AU!
Nou dat Lenie! Alle macht in handen en afschuwelijke filmbeelden heb ik dan voor me.
Zachtaardigheid had ze weggeschraapt met d’r handen. Geen elektriek aan te pas gekomen vandaag. De toegankelijkheid is heel belangrijk, ik wacht het af.
In mijn directe omgeving zijn er meerdere mondhygiënisten.
Met jouw ervaring stapte ik direct over naar een andere praktijk!
Arrogant klantonvriendelijk gedrag accepteer ik niet.
Vriendelijke groet,
Dat snap ik, ik ben juist 2 jaar jl hierheen gegaan, vanwege de locatie.
Mijn mondhygiëniste zit in een fantastisch pand, daar kwam ik sinds 1994 heeft 10 treden om binnen te komen. Anticiperend voor als ik er niet meer op kan komen.. koos ik voor deze.
Ik wacht de reactie af van mijn klacht.
Toegankelijk is voor mij nr 1 en duidelijkheid over de deal.
Wat een geneuzel zeg. Wie verzint deze absurditeit. Ik ben benieuwd wat je klacht oplevert.
Nou dat en dat ik daar zo boos van werd is natuurlijk niet handig. Maja ik doe dit ook niet elke dag.
Ik hou je op de hoogte 🙋 wel al een ontvangstbevestiging vd klacht ontvangen.
Rare praktijk met vreemde praktijken. En dingen rekenen die ze niet doen. Ik zou toch opzoek naar een ander. Er zijn er vast meer met goede bereikbaarheid. Ik zou zelf bij zo iemand ook niet meer lekker in de stoel liggen.
Ik ga idd eens om me heen vragen, moet wel toegankelijk zijn voor mijn toekomst. Voorlopig even klaar en wacht op reactie van m’n klacht 🤔
Update;
De mondhygiëniste belde mij op, als reactie op mijn boze brief… ‘ze was erg geschrokken’ Ja, ik ook, kon ik beamen. ‘Ze hebben het over mijn brief/klacht gehad” en zij vroeg mij of ik nog vertrouwen in haar had? Natuurlijk heb ik het nogmaals gehad over de factuur en haar moederlijke terechtwijzing..
Ik vind je een goeie mondhygiëniste die zelf ook te laat komt en daar niks van in korting bracht op de factuur en ik hoorde geen excuus “dat vind ik jammer”. Zij is in dienst en moet het binnen een half uur sjeffen. Ik ben klant en dan komt er een samenwerking op gang!
Natuurlijk moest ik kwijt, dat ik het vreemd vindt dat haar werkgever haar deze klacht zelf laat oplossen, ik zal de factuur betalen en neem de uitnodiging aan om mijn gebit te laten polijsten, zonder bijkomende kosten. ‘Natuurlijk’ zei ze.