SnappCar helpt je verhuizen

Er werd gewikt, gewogen en ingepakt en gesjouwd om te verhuizen op zondag 18 februari jl. Het huren van een bus bleek nog nooit zo makkelijk, want dat doe je tegenwoordig met SnappCar .. ! (In deze blog vertel ik uitgebreid mijn ervaring.. )
‘Kunnen jullie me helpen?’ vroeg de dochter. Natuurlijk helpen we jou en zo vertrokken we met frisse tegenzin naar Amsterdam om daar deze verhuisbus op te halen. Omdat ik in het bezit ben van een ANWB certificaat ‘caravan rijden’ had ik mezelf aangeboden als sjouwveur, geschreven met de V van vrouw ;-).

Fris was het ook buiten, eigenlijk wel heel koud zo te zien aan de autoruiten omdat het die nacht had gevroren. Verhuisvoedsel nam ik mee: koffie, thee, cola, water, brood en verse ragout met zilvervliesrijst moest ons de nodige energie door de dag gaan geven

Een account werd aangemaakt via de App. van SnappCar en mijn rijbewijs als gescand benodigd document werd goedgekeurd. Na een eerste betaling van € 0,01 kon ik het benodigde bedrag om de bus te huren overmaken. Het bleek duidelijk eenvoudig en binnen een paar minuten gefikst.

Als een Sherlock met de plattegrond van Amsterdam naast me zocht en vond ik een beschikbare verhuisbus   … ….Halen, verhuizen en terugbrengen. Klaar!

SnappCar a community based bedrijf. Win-winsituatie voor alle partijen … Lees gerust de voorwaarden onder deze LINK. & met de verhuurder hield ik contact via de WhatsApp.

Aangekomen op de parkeerplaats van de bus, appte ik de eigenaar; ‘Goeiemorgen, we staan voor de deur’.  ‘Ik kom eraan’ was het geruststellende antwoord. Blij werd ik daarvan, want ik vond het toch wel spannend, ‘stel je voor dat … en allerlei spookbeelden gingen door me heen. Adrenaline op 7.
Tijdens het wachten op het parkeerterrein kon ik om de witte bus heen lopen en constateerde dat deze wel erg beschadigd was… en mijn hartslag ging iets omhoog… We konden niet meer terug. Het was tenslotte verhuisdag!

Na de vriendelijke kennismaking werden de ruitenkrabbers gebruikt over de voorruit en de zijspiegels. Helaas bleek de zijspiegel kapot. De eigenaar zei dit niet te weten, nadat ik hiervan melding maakte … en ik telde tot 10 en Ademin Ademuit.
Het was zondag en ik kan autorijden en samen kom je verder, niet zeuren en gaan. Dat is gelukt!

De verhuurder gaf uitleg hoe verder te handelen met de SnappCar app. Het tankniveau werd op 39% gezet, want hij had niet afgetankt en of ik dat wel wilde doen? Een geld issue?
Ik klom achter het stuur en hij meldde terloops dat de achterdeur en zijdeur mogelijk moeilijk zouden kunnen sluiten vanwege de deuken die er in zitten, maar dan zou een lampje zichtbaar worden op het display in het dashboard.

Nadat ik de sleutel had gekregen en we de kilometerstand hadden ingevoerd en kon ik ermee weg rijden. Ik vond het wel een beetje krapjes en spannend, zodoende reed de eigenaar de bus de woonwijk uit … De wijk krijgt namelijk nieuwe bestrating en zodoende lag er veel zand en waren de platen die daarop lagen met hekken afgezet. Een hachelijk avontuur is verhuizen sowieso en rijden in een bus is niet mijn dagelijkse bezigheid zullen we maar zeggen. Moest toch even wennen. Ik reed ca. 10 jaar jl. voor het laatst in de koeienbus. Nog steeds blij dat ik actief kon meehelpen en deze keer met de verhuizing van de dochter.

Een bus is net een personenauto, je moet alleen bij een bocht iets ruimer insteken. Toen er rode lichtjes begonnen te knipperen raakte ik in de stress. Adrenaline naar 9… op de schaal van 0 -10 & Rood is stoppen! toch?
De melding dat de motorolie moest worden vervangen en een gereedschapskistje of iets dergelijks lichtte rood op. Ter geruststelling zei de zoon die naast me zat, dat ik die meter rechts onderin goed in de gaten moest houden… Als de meter over ’t half heen zou gaan… dan moest-ie echt meteen aan de kant.
Nu keek ik meer naar die meter dan naar het verkeer, maar dat doen wel meer mensen die in een witte bestelbus achter het stuur zitten.

Bij het afleveren vroeg de eigenaar of het allemaal was gelukt en ik vertelde hem over de motorolie ververs lamp… en nog een lampje. Cardiofitness achter het stuur! en blij dat ik z’n bus zonder schade kon afleveren. ‘En nee, natuurlijk ik heb hem niet afgetankt.’ ‘Ik zou je graag een tientje geven, maar ik heb alleen twintig euro.’ Ik kreeg een tientje terug.
Hij liep nog rond de bus om te kijken of tie er het zelfde uitzag als bij het wegrijden, geen extra deuk erbij.
We namen afscheid en ik zei hem dat hij zijn bus moet laten nakijken en zijn advertentie beter kan aanpassen… naar de staat van nu: ‘Ik wist het niet van het motorolie lampje’ hoorde ik hem toch echt zeggen.

Maar Klaar. Het is gedaan!

Review:
Thuisgekomen zag ik in m’n mailbox het verzoek van SnappCar om een review te plaatsen … Die avond was ik moe en geïrriteerd dus dat deed ik niet… Vijf sterren kan je geven, na een nachtje slapen gaf ik er drie! Tenslotte, kregen we geen lekke band en werden alle spullen zijn verhuisd. Ik gaf ook een korte review met mijn bevindingen.

Mijn review/toegevoegde tekst bleek onverteerbaar voor de verhuurder, gezien de hoeveelheid woorden die hij nodig had om zijn deuken en lampjes weg te poetsen.
In de whatsApp. kwamen we overeen dat ik kijk of ik van lichtjes op het dashboard … een lichtje kan maken?
Hij zegde toe dat hij zijn advertentie zou laten aanpassen, met de mededeling van zijn garage; ‘het onderhoudslichtje kan niet worden uitgezet’ erbij, maar dat wist je toch niet? ach…

Had ik dit gezeur allemaal van te voren geweten dan had ik natuurlijk nooit zijn bus gehuurd. ‘Dat denken anderen nu ook na het zien van mijn review’ zei hij. Het kost hem geld en tijd. En wat het mij kost? ergenis en energieverspilling, maar daar werd niet naar gevraagd.
Het lijkt een wellus-nietus discussie te gaan worden … getverdemme…

Als ik twee weken later pas een keer dit verhaal mondeling deel en als aanbeveling de app. van SnappCar laat zien, blijkt mijn review verdwenen???? HUH!

Als ik de verhuurder vraag via de whapp. of hij er iets van afweet, reageert hij niet!

SnappCar:
Ik belde met mijn vraag naar the support community, die medewerker had wel een antwoord. Ik werd boos toen ik het antwoord hoorde en vroeg waar de mogelijkheid om reviews te geven voor dient?

‘De verhuurder had aannemelijk gemaakt dat de problemen met de bus zijn opgelost’.
“In ons whapp. contact lees ik dat nergens’ zei ik.

Het blijkt dus dat een medewerker zonder wederhoor van mijn kant mijn review heeft weggehaald.
Mijn review!

‘Als ik de moeite neem om hier tijd en energie in te steken en jullie negeren mij en verwijderen wat ik schrijf’, dan negeer je mij als klant en dan maak je me boos.

Mijn vraag ‘waarvoor dienen reviews’ zou worden doorgespeeld naar het team. In de middag werd ik teruggebeld met excuses dat zij censuur op mijn review hebben toegepast en dat zij de review terug zullen plaatsen. Excuses aanvaard. Review was waar die hoorde en terug op de site.

Zij namen mijn kritische klacht ter harte en zullen alle collega’s instrueren dat zoiets niet kan. Dat ze in hun klantencontact zeker hoor en wederhoor zullen moeten toepassen, en niet zomaar *een review moeten verwijderen.

Later op de dag ontving ik een bevestigingsmail van ons gesprek met nogmaals excuses en een tegemoetkoming in de vorm van een kortingscode voor als ik weer een auto wil huren via SnappCar..

De basis van SnappCar is in vertrouwen een vervoersmiddel uit-lenen, dat is waar zij voor staan en blijven staan. Ik werd bemoedigd om een ongecensureerde blog hierover te schrijven …

De verhuurder reageerde via whapp. en belde me op. Hij bleek weer over de zeik omdat mijn review weer op de site staat … en of ik die wil aanpassen?
“Want het is te gek voor woorden dat hij daar nog mee bezig is…” Het wij-gevoel ontbreekt … hoezo win-win? Dat ik boos ben begrijpt hij, maar dat ik niet begrijp dat hij minder inkomsten genereert door mijn review…ik: “Dan moet je zorgen dat je bus in orde is!”.

Hij vind mij emotioneel en overdreven reageren en het kost hem tijd en geld of ik de review alsnog wil aanpassen. ‘Wat doe je voor mij’ … vraag ik hem. Hij is boos en persoonlijke negatieve kwalificaties vallen mij ten deel. Daags daarna ontvang ik een whapp. met twee vraagtekens … ??

Mijn reactie:
‘Los je probleem op met die bus en pas je advertentie aan tot die tijd’. ‘Tot die tijd onderneem ik geen actie meer’. Laat maar zien! app. ik naar de verhuurder. Dan zal ik nogmaals contact opnemen met SnappCar om mijn review aan te passen. Zal hen vragen of zij van lichtjes, een lichtje kunnen maken zonder S.

Wederom ontvang ik een melding/verzoek om een review te schrijven in de snappcar app. .. HUH…

Was mijn review toch weer weggehaald!!!!??? (#*#&$)*^#@!
SnappCar en de eigenaar negeren mij.
Ik ben BOOS!!

Wederom krijg ik van SnappCar excuses aangeboden #zucht.

Al met al zijn we vier weken verder nadat ik de bus huurde. En heb ik het omgaan met het review beleid opgeschud bij SnappCar. Zij zullen hun Review beleid beter gaan beschrijven en uitwerken, mogelijkheid tot reageren op een review geven.
We gaan het meemaken.

Een bedrijf in ontwikkeling.

Het principe SnappCar is namelijk fantastisch!

Mijn review staat waar die hoort, onder de door mij gehuurde bus met een rood lampje als Minpunt.

Het is klaar als het klaar is!

10 thoughts on “SnappCar helpt je verhuizen

  1. Wat heb je dan een gesodemieter achteraf!
    Terwijl het aanvankelijk allemaal zo prettig leek te gaan.
    Maar de verhuizing is gelukt dankzij een uitstekende sjouwveur?

  2. Bus ophalen en verhuizen. Dat is in ieder geval gelukt. Maar dat je achteraf zo veel toestanden krijgt verwacht je toch niet?
    Reviews zijn inderdaad niet altijd leuk, nee. Maar je moet ze als verhuurder maar nemen zoals ze zijn of anders zorgen dat je de boel goed voor elkaar hebt. Wat is anders het nut van reviews?

    1. precies zoals je zegt.. reviews kunnen aansporen tot verbetering van het gebruikte product en aanpassing van een review is ten alle tijden mogelijk, mits het bedrijf je de mogelijkheid geeft. Ik wacht het maar weer af.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.